Zalety i wady poszczególnych rodzajów zasilania

Diesel

Zalety:

  • duży zasięg
  • stare silniki diesla były bardzo trwałe

Wady:

  • nowoczesne, skomplikowane silniki diesla są awaryjne i drogie w naprawie
  • mało gustowna praca silnika (przypominająca traktor)

Benzyna

Zalety:

  • najniższa cena zakupu nowego samochodu
  • większość samochodów z silnikami benzynowymi (bez turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa) to proste i bezawaryjne konstrukcje

Wady:

  • wysoki koszt przejechania 100 km

LPG

Zalety:

  • bardzo niski koszt przejechania 100 km
  • ekologia
  • możliwość jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie (awaria jednego układu zasilania, np awaria pompy paliwa nie unieruchamia samochodu)

Wady:

  • mały zasięg, nie na każdej stacji benzynowej jest LPG
  • brak możliwości wjazdu do wielu garaży podziemnych
  • butla gazowa zajmuje miejsce w bagażniku lub w miejscu na koło zapasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 − 1 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>