Na co uważać

„Flacho” – wcy – u tych panów lepiej nie zakładać LPG

Niestety wśród instalatorów instalacji gazowych w Polsce chęć zarobku nie zawsze pokrywa się w wiedzą na temat działania wtrysków paliwa, elektroniki samochodowej, instalacji gazowych czy także podstawowych praw fizyki… stąd też wiele firm oferuje szybki montaż w bardzo niskiej cenie, zakładając instalację, które naprawdę niszczą samochód.

 

Niskiej jakości komponenty LPG

Wtryskiwacze, reduktory, komputery LPG a nawet węże czy opaski – wszystkie części mogą być bardzo różnej jakości. Niestety bardzo często te najtańsze – nie sprawdzają się. Albo pracują niepoprawnie, albo też pracują poprawnie tylko przez krótki okres czasu. Bywa że kiepskiej jakości komponenty potrafią przestać prawidłowo działać już po kilku tysiącach km. Niektóre z nich, np. reduktory, które potrafią upuścić gaz w fazie ciekłej do układu chłodzenia, potrafią w skrajnym przypadku nawet uszkodzić silnik.

 

Oszczędności… nie zawsze popłacają!

Decydując się na założenie instalacji LPG, często lepiej dołożyć 20 – 50% niż narzekać przez kilka lat na pracę silnika na LPG, usterki samochodu, przeprowadzać niekończące się regulacje LPG. Tylko dobrej jakości instalacja gwarantuje właściwe zużycie paliwa gazowego – źle dobrana instalacja może powodować wyższe jego zużycie. Różnice w zużyciu gazu na słabej jakości komponentach w porównaniu do dobrych części do dochodzą 20%.

Samochód z za słabym reduktorem czy ze zbyt mało wydajnymi wtryskiwaczami nie rozwinie również pełnej mocy na LPG a zbyt uboga dawka paliwa może prowadzić do szybszego zużywania się silnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

75 + = 84

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>